TIETOKONEEN / TABLETIN HUOLTOON TUOMISEN OHJE


KAIKKI LAITTEET


-Koneen pääkäyttäjän (Administrator/pääkäyttäjä) käyttäjätunnus ja salasana jos sellainen on asetettu

-Jos laitteessa on SIM-kortti, sen pin-koodi mukaan TAI ota pin pois

-muut lukituskoodit jotka estävät laitteeseen pääsyn (esim. bios-salasanat)


Pöytäkoneet:

-Keskusyksikkö ilman johtoja, näppäimistöä ja hiirtä. Jos pöytäkoneessa on erillinen virtajohto jossa on muuntaja, tällöin se on otettava mukaan. Jos liitin on standardi 3-napainen virtalähdeliitin, niin meillä on siihen sopiva kaapeli.


Kannettavat koneet:

-Kone ja LATURI (Pihtisoft EI vastaanota konetta ellei sen laturi ole mukana)


Tabletit:

-Jos koneessa on USB-liitin, jolla laitetta voi ladata, niin pelkkä laite riittää.


-Muilla erikoisliittimillä: LATURI MUKAAN, Pihtisoft ei vastaanota konetta ellei laturi ole mukana jos liitin on joku erikoisliitin. USB-johto luetaan laturiksi.


APPLEN KONEET (Macit, Ipad, Ipod, Iphone yms)


-Apple ID ja salasana mukaan (KONETTA EI OTETA VASTAAN ILMAN NÄITÄ)

→ jos laite joudutaan päivittämään, kone kysyy nämä.

-Latausjohto


Miksi kaiken tämän pitää olla mukana?


-Huollossa pyritään tekemään mahdollisimman vähän vahinkoa koneelle. Pin-koodit ja muut salasanat, jotka eivät ole tiedossa, estävät huollon ja aiheuttavat lisäkustannuksia kun niitä murretaan tai kierretään.


Tabletit ja muut mobiililaitteet on suojattu vahvasti, ja jos emme pääse tekemään huoltoa laitteelle tunnuksen puuttumisen takia, se jätetään kylmästi tekemättä.


Jos asiakkaan koneeseen murtaudutaan huollon tekemiseksi eikä asiakasta ole salasanan kysymiseksi tavoitettu, niin tästä veloitamme erillisen maksun, minimiveloitus yksi tunti vaikka murtautumiseen menisi minuutti. Tämän lisäksi veloitamme normaalin huoltoveloituksen. Eli 50 euron huolto muuttuukin 110 euron huolloksi puuttuvan salasanan takia (hinta 1.4.2016 hinnaston mukaan)


Jos kone tuodaan sen takia, että sen salasana on lukkiutunut, niin salasanan vaihdosta veloitamme normaalin huoltoveloituksen, koska se on silloin työtilaukseen kuuluva ja se tehdään vain asiakkaan läsnäollessa.


-Jos koneessa on akku, se todennäköisesti ei riitä huollon viemää aikaa. Windowseissa ei ole olemassa ”pikkuvikoja” vaan niihin voi mennä todella paljon aikaa kun se korjataan, esimerkiksi virustartunnat poistetaan skannaamalla ja se vie n. 2-3 tuntia.

Näin ollen sitä on voitava ladata ja jos liitin on joku erikoinen, ei sitä saada ladatuksi. Micro/miniusbit saadaan ladatuksi, mutta muita erikoisliittimiä on n. Kiljoona joten emme voi pitää kaikkea mahdollista ja mahdotonta varastossa, kun asiakkaalla on hallussaan taatusti sopiva laturi. Emme ota vastaan laitetta ollenkaan, ellei sitä ole mahdollista kytkeä verkkovirtaan. Tämä koskee erityisesti kannettavia tietokoneita – jopa saman valmistajan eri malleissa on erilaisia laturin pistokkeita.



Pihtisoft sitoutuu pitämään salassa koneen turvallisuuteen liittyvät käyttäjätiedot ja salasanat eikä niitä luovuteta milloinkaan ulkopuolelle.